با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ اقلیدس EUCLID
زیارت عاشورا

اقلیدس از مردم اسکندریه ، ریاضی دان و معلم زبان یونانی بود و در مدرسه سلطنتی اسکندریه مصر ریاضیات درس می داد . به اقلیدس ((پدر هندسه)) لقب داده اند ، چون او بنیانگذار هندسه ای به نام هندسه اقلیدسی است . او تمامی قضایایی را که ظاهراً هیچ استفاده ای از آنها نمی شد ، به صورت قضیه هایی که قابل درک و کامل باشند در آورد و تلاش بسیاری کرد تا با اثبات یک قضیه ، آن را به قضیه دیگری ارتباط دهد ، بدین ترتیب هر شاگرد ریاضی مجبور می شد برای اثبات مساله ریاضی تلاش کند .

اقلیدس به ماموران مالیاتی خدمت بزرگی کرد . در عهد باستان به مصر ((هدیه نیل )) می گفتند زیرا شهرت و اعتبار مصر باستان بیشتر به خاطر عظمت و بزرگی رود نیل بود ، ولی این رود هر ساله طغیان می کرد . البته این طغیان به سود اهالی بود چون رود گل آلود نیل که از دورترین کوههای آفریقا سرچشمه می گرفت تمام کشتزارهای مصر را می پوشاند و آنها را برای کشاورزی آماده می کرد ، ولی این طغیان ، کار ماموران وصول مالیات را سخت می کرد چون به این ترتیب حدود زمینهای زراعتی از بین می رفت و تعیین محدوده زمین مالکان مشکلات زیادی به بار می آورد . اگر قرار بود که مالیتها متناسب با محدوده زمین از مالکان مطالبه شوند ، اول باید مساحت زمین مشخص می شد . در این زمان ، هندسه که در زبان یونانی به معنی نقشه برداری زمین است به این مشکل اساسی پاسخ داد و مامورین مالیات با هندسه ، مساحت زمین هر مالک را حساب می کردند یعنی ابتدا هر زمین را به مثلثهای مختلف تقسیم می کردند ، بعد مجموع مساحتهای مثلث را جمع آوری می کردند و اندازه مساحت زمین را می گفتند و مالیات را وصول می کردند .

اقلیدس نتایج کارهای تالس ، فیثاغورث و افلاطون را جمع آوری و همه را بدقت مطالعه کرد . وی تعریف های ساده هندسی را که قواعد کلی نامیده می شدند به صورت مجموعه در آورد و همگی آنها را قضیه نامید .

آلبرت اینشتین می گوید :

((اگر شخصی در جوانی کتاب اصول اقلیدس را ندیده و نخوانده باشد ، نمی تواند پژوهشگر باشد )).

آبراهام لینکن ، رئیس جمهور آمریکا در چهل سالگی این کتاب را مطالعه کرد و آن را از نظر ریاضی بلکه از دیدگاه حقوقی و اجتماعی به کار بست .

مطالعه رشته های مختلف علمی مانند صوت ، نور ، کشتیرانی ، مکانیک ، پزشکی و زیست شناسی مستلزم دانش کافی از نظریه های اقلیدس است .



با سلام جهت استفاده از مطالب صلوات بر محمد و آل محمد بفرستيد و لطفاً لينك ما را در وبلاگ يا وبسايت خود قرار دهيد و به دوستان خود معرفي نماييد باتشكر - مديريت وبلاگ

معلم كلاس ششم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 18 بهمن 1393برچسب:, | 22:5 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |